poniedziałek, 12 października 2015

   V. ZABAWY NAŚLADOWCZE

 1. ,,Cień”. Uczniowie ustawieni w parach. Jeden z nich podąża za swoim partnerem i naśladuje jego ruchy.

 2. ,,Mycie lustra”. Uczniowie w parach wykonują ruchy mycia lustra, wzajemnie się naśladując.

 3. ,,Echo”. Uczniowie ustawieni w szeregu, pierwszy wykonuje określony ruch, pozostali kolejno wykonują te same ruchy.

 4. ,,Rób tak, nie rób tak”. Nauczyciel wykonuje określone ruchy, dzieci powtarzają je, poza jednym, wcześniej zaznaczonym, np. dotknięcie czoła. Kto powtórzy ten ruch zostaje ,,gapą”.

 5. ,,Orkiestra”. Wybrany uczeń zostaje dyrygentem i demonstruje ruch symulujący grę na określonym instrumencie, pozostali naśladują jego ruchy.

 

  PRZYKŁAD OPOWIEŚCI RUCHOWEJ

W pochmurny dzień dzieci wyszły na spacer. Było zimno, dlatego próbowały rozgrzać się podskokami. Wiał silny wiatr, drzewa pochylały swoje gałęzie. Nagle rozpadał się deszcz, wszystkie dzieci szybko uciekły pod daszek przystanku. Było tam bardzo ciasno, dzieci kłóciły się i przepychały, ponieważ każde chciało się schować. Tylko niektóre dzieci pozornie zabrały parasole i teraz, gdy je otworzyły, mogły sobie spokojnie spacerować po deszczu. Niektóre schowane pod daszkiem, próbowały przebiegać szybko do drugiego schronienia – pod dachem sklepu. Na szczęście deszcz szybko ustał, wyjrzało słoneczko i uradowane dzieci wybiegły na łąkę. Skakały przez kałuże, biegały             i cieszyły się. Wtem zauważyły małe żabki skaczące w trawie, bardzo im się spodobały. Nagle na niebie pojawiła się tęcza, dzieci pokazywały ją sobie palcami, próbowały jej dotknąć, chciały pobiec zobaczyć, gdzie się zaczyna, ale pani zawołała wszystkie dzieci i w parach wróciły do szkoły.

18:23, wasilowska
Link Dodaj komentarz »

VI.Opis ćwiczeń relaksacyjnych.

Ćwiczenia powinny być wykonywane bardzo powoli, w skupieniu i nigdy „na siłę”. Uczeń powinien wytrzymać kilka sekund w danej pozycji.                    

A.Drzewo. Uczeń staje na jednej nodze, drugą ma zgiętą w kolanie a stopą dotyka do łydki stojącej nogi. Dłonie łączy nad głową zginając je lekko w łokciach.

B.Kot. Uczeń w klęku podpartym pręży kręgosłup w górę i w dół jak kot.

C.Bocian. Stojąc na jednej nodze, lekko pochylony do przodu, przytula skrzyżowane ręce i brodę do klatki piersiowej, a drugą nogę zgina   w kolanie unosząc ją lekko w górę.

D.Świerszcz. Uczeń leżąc na plecach, nie odrywając głowy od podłoża unosi nogi pod kątem 45 stopni. Ręce wyciągnięte są wzdłuż ciała.

E.Ptak. Stojąc w rozkroku uczeń zgina się w tułowiu pod kątem prostym do nóg i wyciąga wyprostowane ręce do tyłu ku górze. Wzrok kieruje przed siebie.

F.Ryba. Uczeń leżąc na plecach przy wyprostowanych i złączonych nogach, odchyla głowę do tyłu ,unosi kręgosłup ku górze jednocześnie przenosząc ręce z pod pośladków na klatkę piersiową, trzymając łokcie przy ciele.

G.Łuk. Leżąc na brzuchu, uczeń tworzy łódkę, chwytają rękoma za kostki nóg jakby chciał dotknąć stopami do głowy.

H.Pług (taczka). Leżąc na plecach, przy wyciągniętych wzdłuż tułowia rękach, uczeń przenosi wyprostowane nogi za głowę.

I.Ślimak. Uczeń siedzi z wyprostowanymi i złączonymi nogami, trzymając ręce w górze. Stopniowo opuszcza wyprostowane ręce    w kierunku kolan. Zginając kręgosłup sunie rękoma w kierunku pięt.

J.Kobra. Leżąc na brzuchu, z wyprostowanymi złączonymi nogami, uczeń podpiera się na wyprostowanych rękach, odchylając głowę jak najwyżej.

K.Świeca. Uczeń leżąc na plecach z wyprostowanymi i złączonymi nogami, odrywa biodra podpierając je rękoma.

L.Most. Leżąc na plecach uczeń z lekko rozchylonymi i zgiętymi  w kolanach nogami, trzymając rękami za kostki, wypycha biodra ku górze.

18:22, wasilowska
Link Dodaj komentarz »

VII.Oczekiwane rezultaty:

 Trzeba zadbać o rozszerzenie nawyków zdrowotnych, podwyższenie jakości edukacji zdrowotnej, by dziecko w pełni mogło się rozwijać i było narażone na jak najmniejsze ryzyko wad postawy i porażek intelektualnych, a systematyczne ćwiczenia ruchowe nie tylko pozwolą na odpoczynek ale wyciszą, dadzą chwilę spokoju, koncentracji i zapobiegną wadom postawy.

Uczniowie będą znali wpływ aktywności ruchowej na własne zdrowie,

będą utrwalać zasady higieny osobistej i higieny pracy, będą znać zasady

zachowania się na zajęciach (ćwiczenia indywidualne, w parach, grupowe),

uczeń będzie umiał zastosować zdobyte umiejętności w różnych

sytuacjach życiowych, będzie miał rozwiniętą odwagę i nieśmiałość

 Uczeń po ukończonym cyklu zajęć potrafi:

- współpracować z grupą,

- stosować w życiu codziennym zasady bezpiecznej zabawy,

- zająć się sobą, zagospodarować swój czas wolny,

- radośnie bawić się z rówieśnikami proponując własne zabawy,

- wyrażać ruchem określone stany, emocje i sytuacje,

 Ćwiczenia te:

-        wzmacniają kręgosłup,

-        uelastyczniają mięśnie ciała,

-        poprawiają krążenie szyi,

-        wpływają korzystnie na całą sylwetkę,

-        poprawiają uwagę i koncentrację,

-        usprawniają ciało od środka i od zewnątrz,

-        wzmacniają umysł i psychikę,

-        powodują prawidłowe ustawienie głowy    i kształtowanie naturalnych

          krzywizn  kręgosłupa (ćwiczenia mięśni szyi),

-        pobudzają układ krążenia i oddychania, poprawiają postawę, zwiększają

          gibkość, elastyczność kręgosłupa (ćwiczenia tułowia),

-        powodują rozruszanie stawów kończyn dolnych, zwiększają pojemność

           życiową i wentylacją płuc (śpiew),

-        odprężają psychicznie i fizycznie.

Dzięki ćwiczeniom  dziecko stanie się:

-        sprawniejsze,

-        silniejsze (psychicznie i fizycznie),

-        spokojniejsze,

-        bardziej skoncentrowane,

-        osiąga lepsze wyniki w nauce,

-        łatwiej osiąga kontakt z rówieśnikami i otoczeniem,

-        poprawia się jego sprawność fizyczna,

-        ustępują często dolegliwości w postaci bólów brzucha lub głowy,

-        dziecko staje się bardziej pogodne i otwarte na innych,

-        zwiększają się jego szanse na bycie szczęśliwym człowiekiem.

Dorota Niemyjska

 

18:21, wasilowska
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 06 października 2015

Od 5 października 2015r  ponownie po wakacjach ruszają w naszej szkole   dodatkowe  nieodpłatne zajęcia ruchowe  prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną.  Są to wolontariusze Uczniowskiego Klubu Sportowego „ Dwójka Ząbki”.  

Zostaliśmy wsparci finansowo przez Urząd Miasta i dzięki temu    zakupiliśmy nowy  sprzęt sportowy, który uatrakcyjni zajęcia.

Część wydatków na sprzęt musimy jednak pokryć  z własnych funduszy,  a uzyskujemy je dzięki wpłatom członkowskim.    Zajęcia ruchowe będą trwały cały rok szkolny po południu w poniedziałki, środy, czwartki i piątki. Oddzielnie dla klas I, II i III,  w szczególności z uwzględnieniem klas integracyjnych.


17:26, wasilowska
Link Dodaj komentarz »
Zebranie sprawozdawczo - wyborcze

Zapraszamy na sprawozdawczo-wyborcze   zebranie zarządu UKS „Dwójka Ząbki” w celu wybrania nowych władz klubu. Zapraszamy do współpracy chętnych rodziców i nauczycieli. Zebranie odbędzie się w poniedziałek   9  listopada 2015r. o godzinie 17.30  w sali nr 72

16:58, wasilowska
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 6
wpłaty za zajęcia ruchowe 18 zł za cały rok wpłacamy na konto Alior Banku z dopiskiem za kogo